Znana marka i prestiż
Najsłynniejsi projektanci mody oferują swoje kolekcje za nieosiągalne przez przeciętnego obywatela pieniądze. Znane marki ubrań, obuwia, torebek czy perfum to bowiem prestiż, poczucie bogactwa, uznanie na salonach oraz wyczucie stylu.
Bardzo często jakość czy materiał, jaki został wykorzystany do wyprodukowania danej rzeczy jest zupełnie nieadekwatny do jego ceny ostatecznej. Dzieje się tak z powodu uzyskanej pozycji rynkowe, renomy i uznania danej marki.
Bywa, że spotykamy się z opinią że płacimy za markę, a nie za torebkę czy sukienkę. Dlatego wycena marki to nie czysta kalkulacja zużytego materiału, nakładu czasu i kosztów dodatkowych ale przede wszystkim aspekt jak bardzo dana marka jest znana i popularna wśród tych najbogatszych odbiorców.
Takie ekskluzywne ubrania czy dodatki jeszcze mogą zyskać na wartości pomimo, że były używane. Dzieje się to wówczas, kiedy jakaś znana piosenkarka czy gwiazda filmowa ubierze na siebie jakąś suknię znanego projektanta na prestiżową galę.
Po takiej imprezie suknia wystawiona na sprzedaż łączy sobie wartość marki a dodatkowo fakt, że była noszona przez celebry tę.